החגים בפתח – אל תהיו במתח!!!

  1. דף הבית
  2. /
  3. הפינה האישית
  4. /
  5. החגים בפתח – אל...

תקופת החגים ידועה כתקופה מאתגרת לירידה ושמירה על המשקל- ריבוי הארוחות, המתכונים השווים, האוכל המיוחד, האכילה החברתית, החופש והיציאה מהשגרה הרגילה.

המטרה שאנחנו מציבים לעצמינו תמיד צריכה להיות ריאלית ואפשרית להשגה, לכן, המטרה בתקופת חגים צריכה להיות שמירה על המשקל, מינימום עלייה. 

איך נוכל להשיג את המטרה? ריכזתי עבורכם כמה טיפים, שיגרמו לכם להיות יותר מודעים ובשליטה:

  • תכנון, תכנון ועוד קצת תכנון…. תבררו כמה ארוחות חג יש, מי מבשל, תכננו להגיע בשליטה- ברגע שאנחנו יודעים מראש מה יהיה (ואתם יודעים איך ההורים/ הדודה מבשלים, או אולי אתם המארחים ואז בכלל הכדור בידיים שלכם), היכולת שלנו להיות בשליטה מאוד עולה. 
  • שמירה על סדר ארוחות, גם ובמיוחד בתקופת החגים- השגרה הרגילה איננה כאן. יכול להיות שאתם בחופש מהעבודה, הילדים בחופש מהמסגרות – הכול משתנה.
    חשוב ליצור סדר יום וסדר ארוחות, גם ובמיוחד בתקופות כאלה- כמובן שהוא יכול להיות שונה מסדר היום הרגיל שלכם…הקפידו על 3 ארוחות עיקריות וביניים, לפי הצורך.

  • לא להגיע מורעבים לארוחות משפחתיות!!! כשאנחנו מאוד רעבים, אין לנו שום יכולת לבחור ולשלוט בעצמינו.. תמיד נאכל מהר יותר, הרבה יותר ונתפתה לכל מה שיש.
    כמובן שמומלץ לבוא רעב לארוחה (זה ממש בסדר) אבל לא מורעב- ויש הבדל! 
  • בחרו נכון- קודם בדקו את כל האופציות ואז הרכיבו את הצלחת. לא באמת חייבים "לטעום מהכול", בחרו את מה שיוצא דופן ואתם לא רוצים לוותר עליו, אך בתמורה וותרו על דברים אחרים שיש לכם ביום יום.

  • שמירה על כמויות, כמובן מאוד חשובה.. מלאו צלחת פעם אחת, שימו לב שכל מרכיבי הארוחה מאוזנים, מלאו את הצלחת בסדר הנכון- שליש ראשון ירקות, שליש שני חלבון ושליש אחרון חביב בהחלט, פחמימות.
    בארוחות בהן יש מנות ולא רק מנה אחת, אפשר לפצל את הארוחה לשניים, למשל: במנה הראשונה- רק חלבון וירקות ובשנייה- ירקות ומעט פחמימה.
  • הקפידו על נוכחות ירקות בארוחות ושיהיו מגרים! כאן אני פונה למי שמארח או "מביא איתו משהו", יש המון מתכונים שווים לירקות: סלטים טריים, מוקפצים, אפויים, ממולאים- שווה להשקיע!

  • מים, מים, מים….אפשר גם סודה או מעט דיאט ולא שתייה מתוקה ומיצים. כמות הנוזלים משפיעה מאוד על רמת השובע ותעזור לכם להקטין את הכמויות בארוחה.
    טריק לאכילה איטית יותר- להניח את הסכו"ם ומדי פעם ללגום מהמים.
  • קינוחים- אם זה שווה, אז בכיף, אבל…. לבחור קינוח אחד ולשים לב לכמות.
    אני ממליצה להכין את הקינוחים בכוסות אישיות קטנות/ אפייה כמאפינס- כך קל יותר לאמוד כמות.

  • פעילות גופנית- נסו לשלב עוד אימון בשבוע בתקופת החגים- אפשר לצאת להליכה בערב או למסלול משפחות בטבע, רכיבה על האופניים וכו'.
  • גם בתקופת החגים יש ימי חול רגילים, שאפשר בהם לשמור יפה ולהקפיד קצת יותר… אז עשו הבחנה בין ארוחות חג לתקופת החג. מעבר לארוחות החג, נסו לבחור רגוע יותר ולשמור על סדר.


לא נשכח שבאנו להנות! חג זה כיף, זו שמחה, זה משפחה, זה אוכל טעים, קצת חופש ואוויר מהשגרה הרגילה… כל עוד נבוא רגועים ומתוכננים, אין סיבה לא להצליח.
חג שמח!!!

דילוג לתוכן