האימון שישרוף לכם

  1. דף הבית
  2. /
  3. הפינה האישית
  4. /
  5. האימון שישרוף לכם

בתור דיאטנית קלינית ומאמנת כושר, התפיסה שלי היא אורח חיים בריא- כזה שתורם לנו בכמה רבדים, ברמה ההוליסטית- תורם לנו להרגיש טוב יותר עם עצמינו, מעלה את האנרגיה ואנחנו מסוגלים, רוצים ויכולים להתמיד בו.

כידוע, תזונה מהווה 80% מכל מטרה שתשימו לפניכם- זה לרגע לא אומר ש- 20% שיגיעו משינה, אימון והורדת מתח אינם חשובים.

לפעילות גופנית סדירה יש השפעה מכרעת בריאותית, נפשית ומנטלית.

בעולם המהיר בו אנו חיים, לא תמיד אנחנו "מוצאים זמן" לאימון ארוך…

לכן, אני רוצה לשפוך קצת אור ולהציע אימון קצר, דינמי, כזה שאפשר לעשות בכל מקום ובכל זמן והתוצאות ממנו נפלאות!

 

אימוניHIIT

אימון היט (HIIT) הינו אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה  (High Intensity Interval Training), אימוןa זכה לפופולריות עצומה בעשור האחרון.
האפשרות להצליח לשרוף שומנים ולחזק את השרירים, וכל זאת בתוך זמן קצר מאד, ביחס לאימון רגיל בחדר כושר, הפכו את האימון הזה לטכניקה המועדפת של מתאמנים רבים בעולם, בתקופה שבה הזמן הופך להיות המשאב היקר ביותר.
החלק המשותף לכל סוגי האימון מסוג היט, הוא העבודה בעצימות גבוהה עם שילוב הפוגות קצרות של מנוחה.
העבודה מתחלקת בין סוגי השרירים השונים, כאשר בדרך כלל, בכל אימון ישולבו מספר מערכות שרירים. התרגול מתבצע באמצעות חזרה על תרגיל מסוים (למשל סקוואט, ריצה מהירה במקום או ספרינט, כפיפות מרפקים, שכיבות סמיכה או קפיצות), לאחר מכן ניתן זמן קצרצר למנוחה ואז – מעבר לתרגיל המחזורי הבא.
אימון היט כולל מגוון רחב של יתרונות- היתרון הגדול, שהפך אותו לכל כך פופולארי, הוא האפשרות לשרוף שומנים בתוך זמן קצר, אימון של עשר דקות או של רבע שעה, יכול להיות שווה ערך לחוגי האירובי הארוכים הנמשכים בין 45 דקות לשעה, ולעתים אף יעיל יותר.
התרגילים עובדים בצורה מדהימה על סיבולת לב ריאה- בדומה לריצה, הגוף מתרגל לעבד כמות גדולה יותר של חמצן, כתוצאה מפעילות גופנית עצימה, הכוללת ביצוע של תרגילי כושר אירוביים ואנאירוביים רב מפרקיים, המגייסים לפעולה את רוב קבוצות השרירים בגוף- עקב כך, קצב הלב עולה במהירות, עד להפוגה הקרובה, שלאחריה יבוצע מחזור/ מחזורים נוספים.
הודות לשיטה אימון זו (אינטרוולים), קיימים עדויות מחקריות לשיפור גדול יותר בסיבולת לב הריאה, ביחס לאימונים אירוביים קלאסיים (ריצה, אופניים וכדומה).
אימון היט תורם לשריפת קלוריות גבוהה במיוחד, בזמן קצר וזאת הודות לעצימות הגבוהה שבאימון. באימון ממוצע נשרפות כ-400 קלוריות תוך 20 דקות אימון נטו ובנוסף, מתרחשת שריפת קלוריות גבוהה- שעות ואף מספר ימים לאחר האימון, כתוצאה מתהליך ההתאוששות שהגוף נדרש לו מהאימון.
מתאמנים המעוניינים לרדת במשקל ובאחוזי השומן, על מנת לחטב את הגוף, יוכלו ליהנות מתוצאות אפקטיביות ע"י שילוב של תזונה נכונה ואימוני היט.
צריכים עוד סיבה לנעול נעלי ספורט ולעשות את האימון הזה?

המלצתי לכם היא לנסות! לנסות סוגי אימונים שונים, מסגרות שונות

תמצאו את מה שעושה לכם ולגוף שלכם טוב! 

לו הייתם אומרים לי לפני 25 שנה שאני ארוץ 4 פעמים בשבוע הייתי מגחכת…

לו הייתם אומרים לי שהייתי קמה בחמש בבוקר (גם בשבת!) כדי להתאמן , הייתי צוחקת עליכם

אבל מסתבר כשאתה מגלה ומרגיש שמשהו עושה לך טוב- אתה מוכן להרחיק לכת כדי לוודא שזה ייצא לפועל!

דילוג לתוכן