כשני עשורים שאני דיאטנית קלינית ומנטורית לתזונה, מלווה המון א-נשים לשינוי אמיתי,

היום לאחר כל כך הרבה שנים של עשייה ההבנה מה ההבדל בין דיאטה לשינוי הרגלים נהיה מאוד ברור. אני יודעת שהרבה פעמים אמרו לך "זו לא דיאטה" ואז קיבלת את התפריט הבנאלי, הפשוט והשבלוני וזה באמת יכול להיות מאוד מתסכל.

כשאני מלווה לשינוי מה אני רוצה להשיג יחד איתך ?

אני רוצה לראות אותך בשינוי, בהתמדה.

אני רוצה לראות שינוי חיובי- כלומר אפשרות אמיתית להנות מהדרך ולא לסבול. שינוי טוב נעשה אך ורק על ידי חיזוק חיובי .

השינוי התזונתי חייב להיות חיובי ובריא- אני לא מתפשרת על זה. יש לך גוף אחד שישרת אותך עד 120 וחובה להתייחס אליו בכבוד ולא ליצור חלילה בעיות בריאות או השלכות בגלל דיאטה לא מאוזנת ולא נכונה.

אני רוצה לראות שינוי מחשבתי- הרי לא סתם אומרים "הכול בראש" , לזו הכוונה! המוח שלנו הוא סתגלתן, כמה שנתרגל גם חשיבה וגם עשייה כך זה יהפוך יותר ויותר להרגל. המטרה הסופית היא אכן לחיות בהרגלים שונים ולא באילוצים.

אני רוצה לראות הרזייה נכונה- כלומר, שריפת רקמת שומן ולא פגיעה במסה השריר הרזה

אני שואפת לראות אצלך שילוב של אורח חיים פעיל- אני לא בנויים למצב ישיבה כל היום, הגוף שלנו חייב תזוזה

יחד עם השינוי שלך יתחיל שינוי בסביבה, זה קורה כמו קסם…. ואז החיים הופכים להיות עוד יותר קלים כי יהיו שותפים לדרך הנכונה

כדי שזה לא ישמע כמו סיסמאות ושוב משהו מרוחק , אני אתן כמה דוגמאות להבדל בתפיסה בין דיאטה לבין אורח חיים בריא, וברור שעדיין נשיג את ההרזיה שאנחנו רוצים. למשל:

"תמיד בארבע אני חייבת משהו מתוק עם הקפה"

פתרון של דיאטה רגילה: "קחי 2 פתי בר , זה כמו מנת פחמימה" או "בואי נעשה גמילה מסוכר". זו גישה מאוד פשטנית ולא פותרת כלום- קודם כל מי אמר שצריך להיגמל ממתוק? מי שאיננו סוכרתי יכול לשלב מעט מתוק איכותי , זה לא יפריע לבריאות או לירידה במשקל . שנית, הפתרון הזה של פתי בר לא פותר כלום….ההרכב הוא קמח לבן, שומן לא איכותי וסוכר לבן. אין פה כלל התייחסות להרכב נכון או לשינוי הרגלים.

גישה לשינוי הרגלים: ראשית בדיקה מדוע יש חשק למתוק? אולי האכיל איננה מאוזנת, אולי הרכב הארוחות גורם לתנודות סוכר ובכך מעלה את החשק משמעותית למתוק?

בנוסף בהחלט ניתן לשאוג לשילוב של ארוחה מתוקה ומאוזנת בה כמות הסוכר נמוכה והרכב המתכון הוא מכון ומזין לגוף. כך גם תהיה ירידה במשקל, גם נהיה מסופקים וגם נזין את הגוף. למשל- כדורי התמרים שלי / עוגיות הבריאות שלי או אחד מהמאפינס בריאות (כל המתכונים ממש פה באתר).

"לא מסוגל לשתות מים"!

פתרון של דיאטה: לשתות כוס לפני וכוס אחרי , להישאר בהסבר הכללי שחובה לשתות מים ולא להבין מה הבעיה בעצם.

גישה לשינוי הרגלים: ראשית להבין מה הבעיה . האם לא ניתן לשתות מים כי: זה מגעיל? לא טעים? צורך להתפנות כל רגע? אולי סתם שוכחים? אולי זה לא זמין בעבודה?

ומפה להתאים את הפתרון.

למי שלא טעים אני אציע לבדוק האם קל יותר לשתות מים קרים/ חמים/ פושרים. אולי להוסיף מעט תרכיז ללא סוכר (בהתחלה).

למי שרץ לשירותים אסביר שזו תופעה שחולפת אחרי שבועיים (באמת!) עד שהכליות מתרגלות וחשוב לשלב את המים בעיקר בחלק הראשון של היום (כדי לא לרוץ לשירותים בלילה).

למי ששוכח אציע להוריד אפליקציה שתתזכר שתייה, לקחת בקבוק צמוד .

למי שאין זמן בעבודה אציע לשתות בדרך לעבודה הלוך וחזור ובהפסקת צוהריים.

ואולי הבעיה בכלל משתיית קפה מוגזמת שבאה על חשבון המים?

אותה בעיה- מיליון סיבות ולכן שיטת הפעולה חייבת להיות מתאימה

"מנה מותרת"

פתרון של דיאטה: יש לך 800 קלוריות מנה מותרת ואתה פראייר אם אתה לא אוכל אותן (משהו ששמעתי מלקוחה שלי שהגיעה מאחת הקבוצות ונחרדתי). למעשה- להתאפק כל הזמן ופעם בשבוע לשחרר

גישה לשינוי הרגלים: אני באופן אישי לא מתחברת למושג הזה מנה מותרת, זה בעצם מרמז שהשאר אסור. נכון שכל אחד יבחר את הדרך שמתאימה לו, ברור שיש עבודה על דחיית סיפוקים, וויתורים – אבל חשוב שתהיה דרך נכונה לתפעל את זה יחד עם שינוי חשיבה נכון.

יש אנשים שנכון עבורם לשלב מנה מפנקת בשבוע (זה לא אומר שהם צריכים לסבול עבורה במהלך כל השבוע דרך אגב), ויש אנשים שלא צריכים כזו מנה מוגזמת- מספיק להם משהו קטן כל יום כדי להרגיש טוב ונחמד, זה נותן להם כיף במהלך היום ואוויר להמשיך הלאה מסופקים.

החכמה היא למצוא את האמצע ולדעת שתוך כדי הירידה במשקל, האוכל חייב להיות תמיד אבל תמיד טעים מעבר לזה שהוא בריא ומאוזן .

"תפריט קיזוז"

זה לגמרי פתרון של דיאטה! אני באה לנפץ פה מיתוס: לא ניתן לקזז!

אם אכלת בערב מנה מטורפת של פחמימות ושומן ולמחרת תאכל רק סלט זה לא יעזור. מה שנכנס לרקמת השומן בקלות לא יוצא ממנה כל כך בקלות….

גישה לשינוי הרגלים: אנחנו לא מקזזים אנחנו מאזנים! ותמיד בדרך שניתן להתמיד בה לאורך זמן. למשל – אם אכלתי בצהריים יותר מידי פחמימות, זה בסדר בערב לאכול יותר חלבון וירקות ללא פחמימה (כי אני מאזנת). אם אני אחרי 3 ימים של ארוחות חג והגזמתי הגישה כבר תהיה לחזור לאכילה טובה ומסודרת בהתאמה אישית ולא לעשות שום תפריט כסאח שברור לכולנו שלא מחזיק מעמד.

אחרי כמעט 20 שנה אני יכולה לומר לך בפה מלא- דיאטות לא עובדות!

אך ורק שינוי מהותי של מחשבה, אכילה בריאה, עבודה על עצמינו, הכרות עם עצמינו והתאמת תכנית תזונה אישית יביא את השינוי המהותי.

בתהליך שנעבור יחד נעבוד לא רק על תזונה נכונה אלא על סדרי עדיפויות, תפיסות שלך את עצמך בתהליך הזה. מה מונע ממך להצליח? מה ידרבן אותך לא לוותר?

זה השינוי האמיתי בראש! וברגע שזה נעשה אז קורה הקסם

זה הופך להרגל

זה נהיה קל

זה נהיה בשגרה

זה ללא מאבק

זה ממש ממש אפשרי

מזמינה אותך ליצור קשר לשיחת הכרות והתאמה אישית ונוכל לצאת לדרך לעבר השינוי שלך. המון בהצלחה !

https://before-after.ravpage.co.il/details

 

דילוג לתוכן