5 פחמימות שלא נוותר עליהן! גם לא בדיאטה…

על פחמימות וסוכרים- איזה, כמה, למה, איך ומתי?

הפחמימה הפכה ל"ילדה הרעה" של התזונה- מאשימים אותה בסוכרת, כולסטרול, השמנה ועוד ועוד….. 

חלק מהגישות דוגלות בגמילה מפחמימות וסילוק שלהן מהתזונה לצמיתות.

האמנם?

הפחמימות הן מקור הדלק העיקרי לגוף שלנו, אנחנו לא יכולים להתקיים בלעדיהן.. לא יהיה נכון להוריד אותן מהתפריט שלנו, אך בהחלט צריך לדעת איך לבחור:

בבחירת שילוב הפחמימות בתפריט שלכם, שימו לב לכמה נקודות חשובות:

  • כמה? כמו כל מרכיב אחר, לכמות יש חשיבות מכרעת! שימו לב למנות הפחמימה.
  • מתי? כדאי לפזר את הפחמימה לאורך כל היום- בשעות הערב המאוחרות כדאי לצמצם בכמות שלהן.
  • איזה? בחרו פחמימות מזינות- פחמימות מורכבות ומלאות, בעלות אינדקס גליקמי נמוך.
  • איך? שימו לב להרכב הארוחה- השתדלו לשלב עם הפחמימה, חלבון או מנת שומן.
  • למה? סוכרים מתחברים לאכילה ממצבים נפשיים- שימו לב לזה….

קבלו 3 פחמימות מצוינות, לשילוב יום יום בתפריט מאוזן:

שיבולת שועל:

דגן מעולה עשיר בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים- הודות לכך ,שיבולת שועל מסייעת במניעת מחלות לב, מסייעת בהורדת כולסטרול, בתפקוד מערכת העיכול, איזון רמות הסוכר ובכך מאזנת את רמות הסוכר.
שיבולת שועל היא מקור מצוין למגנזיום ובכך, תורמת להרפיית שרירים.

כוסמת:

ערכה התזונתי של הכוסמת נחשב לגבוה ביותר. הכוסמת בריאה כי היא מכילה חלבון איכותי ועשיר בחומצה האמינית ליזין, היא עשירה בסיבים מסיסים ובמינרלים חיוניים כגון אבץ, נחושת, מנגן ואשלגן, היא מכילה נוגד חמצון הנקרא רוטין- שעוזר לחזק את מחזור הדם והוורידים.

כוסמין:

לא להתבלבל עם כוסמת😊
כוסמין הוא זן חיטה קדום, יש בו גלוטן, אם כי פחות מחיטה, ולכן הוא פחות אלרגני (עדיין אסור לצליאקים).
הכוסמין עשיר בסיבים תזונתיים, וויטמיני B, ניאצין, מנגן ונחושת.
לכוסמין אינדקס גליקמי נמוך ,ביחס לקמח לבן ועל כן, מתאים יותר לשמירה על רמות סוכר מאוזנות וירידה במשקל.

 

אני לא מאמינה בסוגי הדיאטות שהן ללא פחמימות בכלל, אנחנו רק צריכים לבחור אותן בתבונה…

דילוג לתוכן