בננה – פרי מדהים ומומלץ במיוחד לנשים!

בננה – פרי מדהים ומומלץ במיוחד לנשים!

 

מה עושה את הבננה לפרי כל כך טוב עבורנו?
היתרונות הבריאותיים והתזונתיים הרבים, ביניהם:

  • תכולת הסיבים התזונתיים הגבוהים שבבננה, תורמת לכך שאכילת הבננה מסייעת לשמירה על בריאות מערכת העיכול. 

            הסיבים התזונתיים מזינים את חיידקי המעי הגס, מפחיתים את ספיגת החומרים הרעילים                
            מהמזון ומסייעים לשמור על שחרור איטי של סוכר לדם.

  • הבננות מכילות כמות גבוהה יחסית של חומצת אמינו, הנקראת טריפטופן.

            הטריפטופן מהווה חומר גלם ליצירת סרוטונין, שרמות גבוהות שלו תורמות לשמירה על מצב רוח   
            מרומם. כידוע, אכילה מתוך מצבי רוח ואכילה רגשית היא הרבה פעמים עקב אכילס לתהליך של
            תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

  • הבננה עשירה בברזל, ביחס לפירות אחרים- הבננות מכילות הרבה מאוד אשלגן.
    למעשה, בבננה ממוצעת ניתן למצוא כארבע מאות וחמישים מ”ג אשלגן- פי 4 ויותר ממקורות אחרים של המינרל. האשלגן חיוני לשמירה על לחץ דם תקין, חיוני לשמירה על בריאות העצמות וכן, חשוב לשמירה על בריאות הלב.
  •  בננה אחת מכילה 25% מהצריכה המומלצת של וויטמין  6B, ויטמין שחשוב מאוד לתפקוד מערכת העצבים.
  • מאכילת בננה אחת תקבלו 7% מכמות המגנזיום הרצויה ביום- גם הוא קשור להתכווצויות שרירים. 

 

כיוון שבננה מכילה לא מעט סוכר וזכתה לכינוי "פצצת אנרגיה צהובה", צריך לזכור שבננה קטנה = 2 מנות פרי.
בתזונה נכונה לכלל האוכלוסייה, ההמלצה עומדת על 3 מנות פרי ביום, אולם ישנן אוכלוסיות שיוכלו לשלב יותר או ייאלצו להמעיט בפירות. 

בננה לפני פעילות אירובית תעלה את רמת הסוכר ותיתן בוסט של אנרגיה, הסוכר מתפרק מהר ויהיה זמין לפעילות הגופנית 

ועכשיו כשהשתכנענו, אני חולקת איתכם מתכון שווה עם בננות שרץ אצלי בקבוצות ובקליניקה:

"הכול בננה אגוזים" / קרן
חוצים לאורך בננה בינונית ומניחים בכלי קטן חסין חום.
מפזרים מעל 4 אגוזי מלך טבעיים קצוצים דק.
אופים בחום 180 מעלות ל- 20 דקות.
אפשרי להוסיף מעל כפית סירופ מייפל.
כמה פשוט- ככה טעים!

דילוג לתוכן