אודות

"אם היית מתמידה בספורט כמו שאת מתמידה עם התירוצים, היית מגיעה לאולימפיאדה", אמרה לי פעם המורה לספורט כששוב הצלחתי להתחמק מהשיעור.
איך שיניתי אחת ולתמיד את הרגלי התזונה ואת אורח החיים – ואיך גם אתם יכולים?

בתור ילדה שנאתי ספורט, אהבתי אוכל, אבל למרות הכל הייתי רזה. העלייה במשקל החלה עם הגיוס לצבא, שם התחלתי לצבור קילו אחרי קילו. בטיול אחרי הצבא הוספתי עוד 16 קילו לחגיגה, וכשחזרתי לארץ הבנתי בפעם הראשונה בחיי שאני צריכה להתחיל דיאטה. 

זה לא שלא ניסיתי: התחלתי דיאטות, הלכתי לדיאטנית, אפילו השתתפתי במפגש קבוצתי (רק כדי שהמנחה תבקש ממני להרים את החולצה בנוכחות בנות אחרות, ותגיד שיש לי הרבה שומנים באזור הבטן)… 

וכך בשנות ה- 20 לחיי הרגשתי אבודה. 

לא אהבתי את המראה שלי, אף בגד לא עלה עליי, הייתי מתנשפת מכל מאמץ קטן ואפילו את השרוכים היה לי קשה לשרוך. החלטתי שאת המצב הזה צריך לשנות. לאחר שאף פתרון לא עבד, החלטתי להתחיל בלימודי תזונה קלינית. במסגרת הלימודים הבנתי איך לאכול בצורה נכונה ובריאה, איך לתת לגוף ולנפש שלי את מה שהם צריכים ומה צריך לעשות כדי לנתק את התלות הרגשית מהאוכל. 

באותן השנים גיליתי את עולם הכושר, דרך שיעור משותף עם חברה בסטודיו. בשיעור הראשון הרגשתי שוואלה, זה לא נורא. בשיעור השני היה כבר נחמד, ומאז הספורט הפך להיות הפורקן שלי. מסתבר שפעילות גופנית לא רק סייעה לי לשמור על הפיגורה, היא גם הרבה יותר זולה מפסיכולוג… 

מאז ועד היום אני משמשת דיאטנית קלינית BSC, מומחית לתזונה ומאמנת כושר. בזכות הכלים והניסיון שצברתי הצלחתי לרדת במשקל ולשמור עליו למרות כל האתגרים, הלידות, הקריירה, גידול הילדים ובאופן כללי חוסר הזמן. לאורך שני העשורים האחרונים, את מה שלמדתי על בשרי אני מלמדת אלפי אנשים שרוצים לשנות באופן משמעותי את הרגלי התזונה שלהם. אחד הדברים שלמדתי בתור תזונאית קלינית ומאמנת כושר מנוסה, הוא לזהות את אחד המיתוסים שמכשילים הרבה מאוד אנשים:

האוכל הוא לא אויב, וירידה במשקל זו לא מלחמה!

כדי לרדת במשקל לא צריך לעשות דיאטה ולהימנע מדברים שאתם אוהבים.
מה כן צריך? לבנות תפריט מותאם אישית ולקבל המלצות תזונה המותאמות לגיל, למצב הבריאותי, למאפיינים הפיזיולוגיים ולאורח החיים הייחודיים שלכם. ברגע שנתאים את התזונה לאורח החיים הייחודי שלכם, יהיה הרבה יותר קל לסגל את ההרגלים שיובילו לתוצאות הרצויות. 

את התובנות האלה יישמתי בחיים היומיום,
ואז הגיע משבר גיל ה- 40… 

אחרי הלידה השלישית עליתי במשקל, הבטן שלי התנפחה וכאילו שזה לא מספיק, כשהייתי יוצאת להליכה עם חברות, היו פונים אלי ואומרים: "איזה יופי, הילד הרביעי בדרך??". אז זהו, שלא. למרות שבדיקות הדם יצאו תקינות סבלתי מבעיות עיכול שגרמו לבטן להתנפח, לתחושת כבדות ולפלאשבקים לא נעימים מפעם. מצוידת בידע קליני, התחלתי לבודד מזונות ולבדוק אחד-אחד כדי להבין איזה מהם עושה לי טוב ואיזה לא. הגעתי עד לרמה של זני עגבניות מסוימים שאסור לי לאכול. אחרי 3 חודשים של ניסוי, טעייה והתאמת התזונה, הגוף והנפש חזרו לאיזון.

המקרה הזה חידד בקרבי את ההבנה שהגוף שלנו כל הזמן מדבר – אנחנו לא תמיד מקשיבים. כשאנחנו בהקשבה לגוף (שמשתנה כל הזמן) ומעניקים לו את מה שהוא צריך, התוצאות לא מאחרות להגיע. 

בכלים ובתובנות שצברתי לאורך שני עשורים, אני משתמשת כדי לסייע לאלפי אנשים לשנות את הרגלי התזונה שלהם:

  • לרזות בצורה בריאה ולהוריד את אחוזי השומן.
  • לחיות בריא באמצעות תזונה רפואית, שמסייעת להתמודדות עם סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות עיכול, צליאק, רגישויות למזון ועוד. 
  • לשמור על המשקל לאחר ניתוח קיצור קיבה (תזונה בריאטרית).
  • לשמור על אורח חיים בריא בהריון ולאחר לידה (תזונה תואמת הנקה).
  • לעודד אורח חיים בריא במשפחה, באמצעות תזונת ילדים ונוער.
  • להפיק את המקסימום מכל אימון, באמצעות תזונת ספורט.
  • לסייע למעוניינים לעבור לתזונה צמחונית וטבעונית.

במסגרת קבוצתית או באמצעות ליווי אישי, אשמח לסייע גם לכם לשנות את הרגלי התזונה – בדרך לחיים בריאים ומאושרים יותר. 

אגב, זוכרים את המורה לספורט? במרוצת השנים היא הפכה ללקוחה, ששומרת בעזרת הליווי שלי על תזונה נכונה… מסתבר שבחיים הכל אפשרי – מה שנכון גם במקרה שלכם ☺

רוצה להרגיש ולהיראות אחרת?

דילוג לתוכן